Daily Mile

16 januari 2019

Dinsdag 8 januari 2018 heeft Erik Sijsling van het Huis van de Sport het startsein gegeven voor de Daily Mile bij ons op school. De leerlingen gaan minimaal twee keer per week extra naar buiten om 10 minuten te lopen of te rennen. Hiervoor is rondom het schoolgebouw een route van ruim 250 meter aangewezen.  De kinderen mogen zelf kiezen of ze rennen of lopen of dit afwisselen. Het doel is bewegen, buitenlucht en plezier. Deze activiteit is onderdeel van het B-fit project waarmee dit schooljaar gestart is. De Wegwijzer is de 14e school in de provincie Groningen die meedoet aan de Daily Mile. Een lerares uit Schotland is jaren geleden met haar leerlingen begonnen om vaker met haar leerlingen buiten te gaan lopen of te rennen. Door het plezier en de positieve effecten is de daily mile inmiddels in meerdere landen een succesvolle activiteit geworden.