Visie

De Wegwijzer is een kindgerichte school. Alle kinderen zijn uniek en daarom kijken we naar hun persoonlijke talenten, mogelijkheden en leerpunten. We bieden een veilige basis en een uitdagende leeromgeving. Onze school, een plek waar uw kind mag groeien en bloeien!

De Wegwijzer

We zijn een kleine school waar sfeer een belangrijke rol speelt. De basis is vertrouwen en we gaan respectvol met elkaar om. Wij willen graag een wegwijzer zijn voor onze leerlingen. En een wegwijzer kan meerdere kanten op wijzen. Er is veel persoonlijke aandacht. Wij begeleiden uw kind op de weg die bij hem of haar past.

De schooldag

Bij binnenkomst wordt elk kind begroet door de leerkracht. Er is echt oog voor uw kind. Ons onderwijs is erop gericht dat kinderen bij verschillende vakken op hun eigen niveau werken. Instructie en uitleg krijgen ze samen met kinderen van hetzelfde niveau. We hebben flexibele werkplekken. Dat zijn kenmerken van ons Unit onderwijs. Zo kunnen we recht doen aan de verschillen tussen kinderen. En leren zij samenwerken én zelfstandig werken.

Kinderen zijn van nature nieuwsgierig en gaan graag op onderzoek uit. Ervaren is leren. Daarom gaan we vaak naar buiten en ontdekken we nieuwe dingen op excursie. Wij geloven dat ons kindgerichte onderwijs leerlingen helpt zichzelf te zijn en ze goed voorbereidt op de toekomst. Zodat ze na de basisschool zelfstandig en vol vertrouwen de volgende stap zetten op hun eigen weg.

VCO

CBS De Wegwijzer is onderdeel van VCO. Wij zijn een vereniging voor christelijk basisonderwijs met twintig scholen in Midden- en Oost-Groningen. Samen willen wij elk kind verder laten groeien tot een waardevol mens in de wereld.